Nowelizacja przepisów podatkowych 2018 - VAT, CIT, PIT

Termin: 21 maj 2018 - 28 maj 2018
Miasto: PORTUGALIA, ALGARVE
Cena: 4790.00 zł +VAT

Cel

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie najważniejszych zmian dotyczących podatków. Ponadto omówione zostaną zagadnienia, które w obszarze poszczególnych podatków budzą w ostatnim czasie największe kontrowersje   i rozbieżności w orzecznictwie organów podatkowych i sądów.

Metodyka szkolenia obejmuje przedstawienie praktycznych przykładów dla omawianych zagadnień, dyskusję   z uczestnikami oraz udzielanie przez wykładowcę odpowiedzi na zgłaszane pytania.

Informacje o regionie i hotelu:

Algarve  to najsłynniejszy region turystyczny Portugalii, leży na południowym wybrzeżu i rozciąga się od Przylądka św. Wincentego do granicy z Hiszpanią. Od południa i zachodu skąpany w wodach Atlantyku, od północy chroniony jest pasmem górskim przed wiatrami.

Hotel: czterogwiazdkowy, nowoczesny, zbudowany w 2011 r.,  4 piętra, windy, całodobowa recepcja, restauracja - dania w formie bufetu, kuchnia międzynarodowa,, bar w lobby, bar przy basenie; sklep z pamiątkami, wypożyczalnia samochodów i rowerów, kantor; bezpłatny internet bezprzewodowy w recepcji (w pokojach bezpłatny internet stacjonarny - wymagana kaucja za kabel: 10 EUR); za opłatą: fryzjer, pralnia, pokój gier, punkt internetowy; akceptowane karty kredytowe: Visa, MasterCard, American Express, Diners Club.

Położenie: ok. 700 m od centrum ALVOR ze sklepami, barami i dyskotekami, ok. 5 km od Portimao; ok. 65 km od lotniska w Faro; przystanek autobusowy ok. 300 m od hotelu.

Pokoje standardowe: 2-os. (możliwość 2 dostawek - sofa), ok. 45 m elegancki i nowoczesny, 2 pomieszczenia: sypialnia i pokój dzienny z wyposażonym aneksem kuchennym (lodówka i mikrofalówka), klimatyzowany, łazienka (wanna lub prysznic, wc; suszarka), telewizor LCD, telefon, sejf (płatny); bezpłatne łóżeczko dla dziecka do 2 lat na zamówienie przed przyjazdem; balkon (stolik i krzesełka); pokój z widokiem na basen za dopłatą.

Plaża: publiczna, piaszczysta, łagodne zejście do morza, ok. 1 km od hotelu, dojazd hotelowym busem (kilka razy dziennie), leżaki płatne (ok. 14 EUR/komplet).
Sport i rozrywka: duży basen, słodka woda, ok. 100 m długości, brodzik dla dzieci, słodka woda, przy basenie bezpłatne parasole i leżaki; plac zabaw dla dzieci, animacje dla dorosłych i dzieci; za opłatą: korty tenisowe; centrum SPA (płatne): kryty basen, podgrzewany, łaźnia turecka, sauna, masaże.

Program

Program

CZĘŚĆ PIERWSZA - Zmiany w podatku od towarów i usług w latach 2017 i 2018:

1. Planowane zmiany w VAT 2018 r. - wprowadzenie mechanizmu podzielonej płatności (ang. split payment) szanse czy zagrożenie utraty płynności:
1) Mechanizm podzielonej płatności w innych krajach UE.
2) Split payment w Polsce  - dobrowolny czy obowiązkowy?
3) Zasady regulowania należności objętych systemem podzielonej płatności.
4) Korzyści wynikające z zastosowania podzielonej płatności.
5) Zasady funkcjonowania rachunków bankowych objętych systemem split payment.
6) Odpowiedzialność za rozliczenia w trybie split payment.
7) Formy płatności transakcji handlowych a split payment.
8) Podzielona płatność a JPK.
9) Rola banków w mechanizmie podzielonej płatności.
10) Kiedy będzie można wypłacić środki zgromadzone na rachunku VAT.
11) Przepadek środków zgromadzonych na rachunku VAT.

2. Zmiany od 1 lipca 2017 r.:
a) uchylenie przepisów w zakresie zwolnienia z VAT usług odrębnych i niezbędnych do wyświadczenia usług ubezpieczeniowych oraz usług finansowych,
b) zasady zwolnienia z VAT usług ubezpieczeniowych, reasekuracyjnych po nowelizacji,
c) zwolnienie z opodatkowania usług ściśle związanych z usługami finansowymi oraz ubezpieczeniowymi.

3. Nowelizacja przepisów od 1 stycznia 2017 r. w zakresie odwrotnego obciążenia:
a) nowy katalog usług objętych odwrotnym obciążeniem od 1 stycznia 2017 r. (nowy zał. nr 14 do ustawy o VAT),
b) status sprzedawcy i nabywcy a odwrotne obciążenie w zakresie dostawy towarów i usług,
c) pojęcie ,,podwykonawcy" w przypadku usług budowlanych oraz budowlano-montażowych,
d) opodatkowanie usług budowlanych oraz budowlano-montażowych wykonanych w 2016 r. a zafakturowanych w 2017 r.,
e) rozliczenie usług budowlanych oraz budowlano-montażowych, które były realizowane w 2016 r., ale zakończone w 2017 r.,
f) przepisy przejściowe odnośnie usług zaliczkowanych w 2016 r. a wykonanych w 2017 r.,
g) zmiany w załączniku nr 11 do ustawy o VAT zakresie towarów objętych procedurą odwrotnego obciążenia,
h) 20.000 PLN a opodatkowanie towarów jako odwrotne obciążenie,
i) zasady rozpoznawania obowiązku podatkowego w przypadku usług budowlanych oraz budowlano-montażowych objętych odwrotnym obciążeniem - najnowsze orzeczenie NSA z kwietnia 2017 r.,
j) poważne konsekwencje błędnego rozpoznania obowiązku podatkowego od zakupów objętych odwrotnym obciążeniem,
k) składanie informacji podsumowujących (VAT-27) w przedmiocie towarów i usług opodatkowanych zgodnie z mechanizmem odwrotnego obciążenia,
l) konsekwencje błędnego rozliczenia dostaw towarów i świadczenia usług, które powinny zostać objęte odwrotnym obciążeniem.

4. Sankcje w podatku VAT od 1 stycznia 2017 r.:
a) błędy w rozliczeniu VAT a dodatkowe zobowiązanie podatkowe,
b) wykazanie nadwyżki VAT naliczonego nad należnym a sankcja w podatku VAT,
c) korekty deklaracji a uniknięcie dodatkowego zobowiązania podatkowego,
d) przypadki, w którym zastosowanie znajdzie sankcja 30%,
e) możliwość obniżenia sankcji do wysokości 20%,
f) odliczenie VAT z faktury wystawionej przez podmiot nieistniejący a sankcja 100%,
g) sankcja 100% w przypadku odliczenia VAT z faktury dotyczącej czynności niedokonanej częściowo lub w całości,
h) dodatkowe zobowiązanie podatkowe w przypadku odliczenia VAT w kwocie wyższej niż zgodna z rzeczywistością,
i) odliczenie VAT od czynności nieważnej lub pozornej a zastosowanie sankcji 100%,
j) możliwość uniknięcia sankcji w przypadku oczywistych pomyłek lub błędów rachunkowych.

5.  Zwrot podatku VAT po nowelizacji przepisów:
a) nowe wymogi w zakresie rachunku bankowego, na który jest dokonywany zwrot,
b) zwiększenie możliwości weryfikacji przez organ podatkowy zasadności zwrotu VAT,
c) możliwość kwestionowania zwrotu VAT w przypadku podejrzenia udziału w transakcji karuzelowej,
d)  nowe wymogi odnośnie zwrotu VAT w terminie przyspieszonym,
e) możliwość wstrzymania zwrotu VAT na skutek postępowań prowadzonych przez inne organy niż organy podatkowe oraz skarbowe.

CZĘŚĆ DRUGA - zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych w latach 2017 i 2018:

1. Zmiany w CIT i PIT od 1 stycznia 2017:

a) wprowadzenie definicji dochodów osiągniętych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
b) nowe zasady opodatkowania aportów;
c) wprowadzenie nowej 15% stawki podatku CIT;
d) limit transakcji gotówkowych w obrocie gospodarczym;
e) zmiany w CIT i PIT od 12 sierpnia 2017;
f) jednorazowa amortyzacja do 100.000 PLN;
g) likwidacja podatku u źródła od biletów lotniczych.

2. Zmiany w CIT i PIT od 1 stycznia 2018:

a) wyodrębnienie w ustawie o CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych;
b) wprowadzenie nowych zasad zaliczania odsetek do kosztów podatkowych;
c) wprowadzenie przepisów limitujących wysokość kup związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych;
d) wprowadzenie tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych;
e) brak możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych tzw. nagród z zysku;
f) zmiana zasad w zakresie przekazań nieodpłatnych i częściowo odpłatnych;
g) wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych dla spółek skarbu państwa i jednostek samorządu terytorialnego, jak również wyłączenie ze stosowania przepisów o cenach transferowych w przypadku posiadania APA;
h) zmiana przepisów umożliwiającego zaliczenie do kup start z tytuły odpłatnego zbycia wierzytelności;
i) podwyższenie do 10.000 PLN tzw. jednorazowej amortyzacji;
j) modyfikacja przepisów dotyczących kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC);
k) podwyższenie limitu dotyczącego stosowania 50 % kosztów uzyskania przychodów.
l) rozciągnięcie ograniczenia w zaliczaniu do kup odpisów amortyzacyjnych w podatku PIT na przypadki otrzymania środków trwałych oraz wnip tytułem darmym.
m) wprowadzenie rocznego limitu kwotowego dla przychodów z tytułu najmu w PIT.
n) zwolnienie z obowiązku wpłaty zaliczki na podatek dochodowy, gdy należna zaliczka nie przekracza 1.000,00 PLN.

CZĘŚĆ TRZECIA VAT w transakcjach międzynarodowych:

1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT):
a) pojęcie WDT,
b) przemieszczenia towarów, które nie stanowią WDT,
c) przemieszczenie towarów własnych jako WDT,
d) transakcje nieodpłatne jako WDT,
e) obowiązek podatkowy,
f) zaliczki w WDT,
g) podstawa opodatkowania w WDT,
h) warunki stosowania stawki 0% VAT -wymagana dokumentacja, praktyka i orzecznictwo sądów administracyjnych,
i) magazyn konsygnacyjny.

3. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT):
a) pojęcie WNT,
b) towary transportowane z krajów trzecich a obowiązek rozliczenia WNT,
c) przemieszczenie towarów własnych jako WNT,
d) obowiązek podatkowy,
e) moment wystawienia faktury a moment powstania obowiązku podatkowego,
f) obowiązek korekty podatku naliczonego z tytułu WNT w przypadku nieotrzymania faktury od kontrahenta,
g) zaliczki w WNT,
h) podstawa opodatkowania w WNT,
i) magazyn konsygnacyjny,
j) obowiązek zapłaty VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw,
k) instytucja płatnika VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw,
l) nowy rodzaj deklaracji VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw,
m) zmiany od 2017 roku w terminach ewidencjonowania i rozliczania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
n) uzależnienie możliwości odliczenia VAT od prawidłowego terminu wykazania obowiązku podatkowego WNT (zmiana od 1 stycznia 2017 roku),

4. Transakcje łańcuchowe i trójstronne:
a) miejsce świadczenia w dostawach towarów, WNT i w dostawach łańcuchowych,
b) skutki zastosowania miejsca świadczenia i obowiązki dokumentacyjne uczestników transakcji trójstronnej,
c) możliwości stosowania procedury uproszczonej - warunki i obowiązki uczestników transakcji.

5. Opodatkowanie dostawy przez nabywcę towaru:
a) nabywca towaru jako podatnik,
b) podstawa opodatkowania,
c) obowiązek podatkowy.

6. Eksport towarów:
a) pojęcie eksportu towarów,
b) eksport bezpośredni i pośredni,
c) warunki stosowania stawki 0% VAT w eksporcie bezpośrednim i pośrednim,
d) dowody dokonania eksportu towarów,
e) obowiązek podatkowy,
f) zaliczki w eksporcie,
g) podstawa opodatkowania.

7. Import towarów:
a) sposoby rozliczania importu towarów,
b) podatnik w imporcie towarów,
c) procedura uproszczona w przypadku importu towarów - rozliczanie podatku należnego w deklaracji podatkowej,
d) obowiązek podatkowy VAT,
e) zasady ustalania podstawy opodatkowania.

8. Świadczenie usług w obrocie zagranicznym:
a) pojęcie importu i ,,eksportu" usług,
b) określanie miejsca świadczenia usług,
c) ustalenie statusu nabywcy jako podatnika obowiązkiem świadczącego usługę,
d) pojęcie  ,,siedziby działalności gospodarczej" oraz ,,stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej",
e) świadczenie usług na rzecz podmiotów nieposiadających statusu podatnika,
f) opodatkowanie usług związanych z nieruchomościami,
g) opodatkowanie usług transportowych,
h) miejsce świadczenia w przypadku usług związanych z targami, wystawami, konferencjami itp.,
i) opodatkowanie usług gastronomicznych oraz cateringowych,
j) miejsce świadczenia przy krótkoterminowym najmie środków transportu,
k) zasady powstawania obowiązku podatkowego w imporcie usług,
l) nowe obowiązujące od 2017 roku zasady odliczania VAT z tytułu importu usług,
m) uzależnienie możliwości odliczenia VAT od prawidłowego terminu wykazania obowiązku podatkowego (zmiana od 1 stycznia 2017 roku),
n) określanie momentu wykonania usługi w przypadku importu usług,
o) podstawa opodatkowania,
p) stawki podatku,
q) dokumentacja konieczna do rozliczenia importu usług oraz świadczenia usług opodatkowanego poza terytorium Polski.

Dodatkowo:
1. Kodeks karny skarbowy - najważniejsze zmiany 2017/2018
2. Ordynacja podatkowa - najważniejsze zmiany 2017/2018
3. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
4. Omówienie bieżących wyroków WSA i NSA



Prowadzący

Prowadzący

Mariusz Nowak
 Doradca podatkowy, Doktorant Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pięcioletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych w urzędzie skarbowym, gdzie specjalizowałem się w kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach egzekucyjnych w administracji. Dwuletnie doświadczenie zawodowe w jednej z największych firm produkcyjnych świata, w której zajmowałem się doradztwem podatkowym. Obecnie prezes zarządu w międzynarodowej spółce doradztwa podatkowego Goldenstein. Zajmuję się obsługą prawno-podatkową polskich oraz międzynarodowych firm. Posiadam szerokie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla urzędów skarbowych, biur rachunkowych, księgowych oraz dla przedsiębiorców. W szkoleniach koncentruję się na poszukiwaniu sposobów optymalizacji opodatkowania. Przedstawiam sposób działania. Jestem autorem publikacji w biuletynie finansowym i w gazecie prawnej. Od 2013 roku posiadam uprawnienia niemieckiego doradcy podatkowego.   

Lokalizacja

Miejsce szkolenia

Hotel ALVOR BAIA
www.hotelalvorbaia.com

Lokalizacja na mapie

Informacje dodatkowe

 Współpraca:

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:  4 790 zł+ 23% VAT

Cena promocyjna: 4 550 zł+ 23% VAT przy zgłoszeniu do 15.04.2018  r.

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod szkolenia.

Uwaga:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu wyjazdowym po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 50% kosztu całego szkolenia. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 15  dni przed dniem odlotu z Warszawy osoba zgłoszona ponosi 100% kosztów.


Cena szkolenia obejmuje:

  • uczestnictwo w zajęciach,
  • obowiązkową opłatę lotniskową
  • obowiązkową dopłatę transportową
  • autorskie materiały szkoleniowe,
  • certyfikat uczestnictwa,
  • transfery lotnisko - hotel - lotnisko (klimatyzowanym autokarem),
  • przelot samolotem,
  • 7 rozpoczętych dób hotelowych w pokojach dwuosobowych, (korzystanie z pokoju jednoosobowego wiąże się z dopłatą  w wysokości 1 990  zł + 23 % VAT),
  • wyżywienie All Inclusive,
  • opiekę polskiego rezydenta,
  • ubezpieczenie ITAKA Simple KL, NW - 20 000 Euro/osoba

Cena nie zawiera:

  • wycieczek lokalnych,
  • dopłaty do pokoju 1-osobowego (1 990 zł + 23 % VAT/os).

Informacje dodatkowe:

Wizy: Nie są wymagane, wystarczy dowód osobisty. Paszport musi być ważny min. 6 miesięcy,

Czas przelotu: Warszawa-Faro - ok. 4,5 godz. (wylot z Lotniska Okęcie im. Fryderyka Chopina)

Dojazd z lotniska: ok 40 min.

Czas lokalny: czas polski minus 1 godzina

Język: portugalski, angielski i niemiecki,

Waluta: Euro (EUR)

Napięcie prądu: 230V (wtyczka standardowa)

Organizator w wyjątkowych przypadkach, zastrzega sobie prawo zmiany hotelu na hotel o takim samym lub wyższym standardzie. W takim przypadku nie stanowi to zmiany warunków umowy i nie stanowi podstawy reklamacji.

Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zmiany powstałe na skutek opóźnień w przewozach, spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi oraz innymi zakłóceniami w pracy przewoźników. Powyższe nie stanowi podstawy do odstąpienia Uczestnika od umowy. 


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Kontakt

Zapytaj o szkolenie:

tel.: (22) 543 17 60
faks: (22) 678 31 07
e-mail: szkolenia@infortraining.info.pl

Pracujemy w godz. 8.00 - 16.00
 
Zamów to szkolenie w formie zamkniętej:

Joanna Bieniek
e-mail: joanna.bieniek@infortraining.info.pl
tel.: +48 22 543 17 60

Nie znalazłeś oferty dla siebie, zadzwoń tel.: (22) 543 17 60

Formularz rejestracji

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
21 maj 2018 - 28 maj 2018 PORTUGALIA, ALGARVE 442218 4790.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Kontakt:

tel.: (22) 543 17 60
faks: (22) 678 31 07
szkolenia@infortraining.info.pl

Partnerzy:

bdo academy small eurodirect small   polexpert small
© INFOR Training     projekt i realizacja CMS - resMedia