Transakcje łańcuchowe w VAT 2019 - warsztaty praktyczne. (SZKOLENIE W ARCHIWUM)

Termin: 15 styczeń 2019 - 15 styczeń 2019
Miasto: Warszawa
Cena: 590.00 zł +VAT

Cel

Cel szkolenia

Warsztaty dedykowane są firmom uczestniczącym i rozliczającym transakcje łańcuchowe. Materiał przedstawiany jest w formie warsztatów, tj. teoria omawiana jest na konkretnych przykładach z życia i praktyki prowadzącego. Dodatkową wartością jest to, że uczestnicy otrzymują specjalnie przygotowane materiały, z konkretnymi dokumentami handlowymi, jak przy zwykłej transakcji łańcuchowej na co dzień. To powoduje, że uczestnik w zasadzie samodzielnie rozwiązuje daną wątpliwość a potem całą transakcję. Prowadzący tylko naprowadza, by nie pójść w rozliczeniu w niewłaściwym kierunku.

UWAGA: Każda firma może przedstawić 2 schematy transakcji łańcuchowych, które zostaną rozwiązane i szczegółowo omówione podczas warsztatów. Opis zagadnienia powinien zawierać cztery informacje: ile jest podmiotów, kierunek fakturowania, państwo rozpoczęcia transportu i zakończenia transportu, kto organizuje transport?

Następnie opis transakcji należy przesłać mailem do organizatora najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.

Program

Program

1. Miejsce dostawy towarów.
a) Jakie to ma znaczenia dla rozliczenia VAT?
b) Towary wysyłane/transportowane.
c) Miejsce dostawy w transakcjach łańcuchowych.
d) Miejsce dostawy w transakcjach importowych.

2. Czym jest transakcja łańcuchowa?
a) Przeładunki, przestoje, itp. czy to zrywa łańcuch?
b) Wywóz (procedura celna) w innym państwie.
c) Organizacja transportu.

3. Dostawa ruchoma i nieruchoma.

4. Rozliczenie transakcji łańcuchowej krok po kroku.

5. Transakcje trójstronne uproszczone.
1) Warunki i ograniczenia.
2) Co kiedy transport organizuje ostatni w kolejności podatnik?
3) Sposób fakturowania.
4) Sposób prezentacji w deklaracji, VAT-UE i rejestrze VAT.
5) Co oznacza przekazanie faktury z opóźnieniem?
6) Ograniczenia w prawie do odliczenia.

6. Praktyczne omówienie najczęściej występujących transakcji łańcuchowych.
1) Omówienie transakcji uczestników.
2) Organizacja transportu przez pierwszego podatnika.
3) Organizacja transportu przez pośrednika.
4) Organizacja transportu przez ostatniego w kolejności podatnika.
5) Cztery i więcej podmiotów w łańcuchu.
6) Dwa podmioty z tego samego kraju.
7) Przestoje w transporcie.
8) Pośrednik nie chce przedstawić informacji o miejscu przeznaczenia.



Prowadzący

Prowadzący

Hubert Grzyb

adwokat, doradca podatkowy, partner w spółce adwokackiej oraz spółce doradztwa podatkowego.  Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Doświadczenie zdobywał pracując w Kancelarii Adwokackiej specjalizującej się w obsłudze prawno - podatkowej podmiotów gospodarczych działających w branży przemysłowej, produkcyjnej, budowlanej, ubezpieczeniowej, farmaceutycznej, ubezpieczeniowej oraz gospodarki odpadami. Brał udział w złożonych transakcjach gospodarczych, w szczególności takich jak:  przejęcia i podziały spółek kapitałowych oraz audyty podatkowe. Doradzał Klientom w zakresie prawidłowego rozliczania i optymalizacji w podatku od towarów i usług w związku z dużymi nowelizacjami ustawy o VAT w latach 2010/2011 oraz 2013/2014. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe w zakresie podatku od towarów i usług,  w szczególności w zakresie transakcji zagranicznych oraz prawidłowego dokumentowania transakcji opodatkowanych VAT, jak również w zakresie podatku dochodowego. Prowadził szkolenia zarówno dla podmiotów prywatnych, jak i dla pracowników organów podatkowych oraz organów kontroli skarbowej.  Autor licznych publikacji w dziedzinie prawa podatkowego. Specjalizuje się w problematyce prawa podatkowego materialnego, w szczególności podatku od towarów i usług oraz podatków bezpośrednich, jak i w problematyce podatkowego prawa procesowego, w tym w zakresie postępowań i kontroli podatkowych oraz postępowań sądowo - administracyjnych.


Lokalizacja

Miejsce szkolenia

Centrum miasta lub siedziba BDO

Informacje dodatkowe

Współpraca:

Cena* :

590 zł + 23% VAT - za jedną osobę
550 zł +23% VAT - za osobę przy zgłoszeniu dwóch lub więcej osób z firmy

* Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia
.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch oraz certyfikat uczestnictwa

Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule kod szkolenia.

Zajęcia rozpoczynają się od godziny 10:00


Pobierz oświadczenie pobierz oświadcznie VAT zgloszeniowy

Kontakt

Zapytaj o szkolenie:

tel.: (22) 543 17 60
faks: (22) 678 31 07
e-mail: szkolenia@infortraining.info.pl

Pracujemy w godz. 8.00 - 16.00
 
Zamów to szkolenie w formie zamkniętej:

Joanna Bieniek
e-mail: joanna.bieniek@infortraining.info.pl
tel.: +48 22 543 17 60

Nie znalazłeś oferty dla siebie, zadzwoń tel.: (22) 543 17 60

Formularz rejestracji

Dostępne terminy szkoleń

  Termin Miejsce Kod Cena
15 styczeń 2019 - 15 styczeń 2019 Warszawa 1173718 590.00 zł +VAT

 

W przypadku problemów z rejestracją za pośrednictwem strony internetowej zapraszamy do pobrania formularza zgłoszeniowego w formacie .pdf, następnie wypełnienie zgłoszenia i przesłania do nas za pośrednictwem fax lub e-mail

Formularz zgłoszeniowy pobierz formularz zgloszeniowy

Kontakt:

tel.: (22) 543 17 60
faks: (22) 678 31 07
szkolenia@infortraining.info.pl

Partnerzy:

bdo academy small eurodirect small   polexpert small
© INFOR Training     projekt i realizacja CMS - resMedia